dugaan

Ya ALLAH...
minggu ini aku terasa berat sangat.
segalanya serba tak kena.
hati aku..
terasa sedih sangat.
aku ingin menangis ya ALLAH.
Ya Rahman.
Ya Rahim..
adakah dugaan ini semua petandaMu?
agar aku tidak leka dan lalai lagi terhadapMu.
agar hati aku tetap patuh padaMu.
ampunkan aku Ya ALLAH.

Teringat beberapa hari lepas,
aku mimpi..
aku mati.

Untuk pertama kalinya,
dalam mimpi tersebut.
aku give up untuk hidup.
apa yang ada dalam fikiran..
aku dah tak dapat diselamatkan.
aku berhenti.
aku berhenti selamatkan diri aku.
aku pejam mata saat tuh.
aku terasa ajal aku terlalu hampir
aku pandang mereka yg berada di luar.
masih berusaha untuk bantu aku.
tapi..
aku beri pandangan terakhir pada mereka.

aku nampak.
pintu itu terbuka sedikit.
ada harapan untuk hidup.
tapi
semuanya dah terlambat.

hmm, terasa macam buat movie pulak. tapi hakikatnya itulah yang aku mimpikan. MasyaALLAH. takutnya aku tak tahu nak ungkapkan. apabila kita tahu dalam beberapa saat je lagi nyawa kita akan berakhir. begitu rasanya bila mengetahui bila ajal kita. tapi realitinya, ALLAH rahsiakan saat sakaratul maut kita. andai sejak lahir sudah tertera di dahi masing2 waktu kematiannya.. agak2 apa yang akan jadi? adakah manusia akan sentiasa patuh pada ALLAH? atau mungkin semuanya akan sentiasa hidup dalam ketakutan?
ALLAH Maha Mengatahui.
disebabkan itulah soal jodoh, ajal maut, rezeki..
semuanya adalah rahsia ALLAH.
Wallahualam.
Assalamualaikum. :)




Comments

Popular Posts