L*** LETTER

Dear B ,
Di sini ingin ku sematkan sebuah warkah untuk mu… Hahahaha. XD Menyampah la pulak kan. Ahaks. :D
Actually enrty kali ini aku nak tujukan untuk kau, atau lebih tepat lagi aku nak cerita tentang kau. Oh oh oh oh! Tapi bukan untuk tatapan kau ye. Hanyalah sekadar untuk aku curahkan segala rasa pahit dan manis, segala kenangan dan moment kita berdua. Dengan harapan aku dapat lepaskan kau dari hati aku ini. J
Btw, nad dengan fakhira. Tolong jangan baca ye. Jika baca pasal beliau hanya akan membuatkan korang marah. Jadi harap jasa baik korang berdua lepas baca je perenggan yang ini korang akan teros tutup blog aku dan sambung aktiviti harian korang. Haha. But seriously, I mean it. ^^
Baiklah. Kita mulakan ok.
Boroy, kita berkawan since tingkatan 2 sampailah ke saat ini. Almost 5 years. Berkawan – Berkasih sayang – Bermusuh – Berkawan semula. Hahaha. What a dramatic ending ye! Hehe. Daripada dulu kita memang selalu buat drama pun kan. :p Apa2 je yang kita buat, it will end like a drama kat mata orang lain kan. Haha. Ingat tak masa kita ambil gambar sama2 masa dekat sekolah rendah ttj1 dulu tuh?! Hahahaha. Seriously lawak kot. Ramai kot yang ambik gambar kita berdua masa tuh. Terasa macam pasangan popular pulokk. Ahaks.
Do you still remember how we can be close? Not really close lah, more to kita bercakap sesame  kita la. Aku kan pemalu, pendiam. Mana aku nak tegur orang. Even nama budak kelas aku pun aku tak ingat. :p Seingat aku lah kan, masa tuh kau kan suka pandang muka orang lelame. Reasonnya kau tengah pikir. Haha. Macam2. Ada sekali tuh aku terasa macam ada orang tengah pandang ke arah kawasan aku. Aku pandang la balik, tapi sebab aku taknak terasa macam perasan sangat. Aku pandang then aku jelir lidah dekat kau. Hahaha. Tak sangka lak kau perasan. Hehe. Since dari tuh, kalau kita jumpa mesti kita main jelir lidah. Lepas buat je teros pandang tempat lain. Hahaha. Aduhh, aku rindu lah zaman kanak2 aku. Huhu. L btw, kita berkomunikasi jugak sebab kau suka kirim salam dekat akak aku. :p Annoying~~
Aku ingat lagi. Everyone keep on told me that you are soooo handsome. ==” you know what! Deekshena is the one who always said that when she saw you. And I was like “are u serious?!!” hahahahahaha. :D Tetiba terkapel lak kita. Ye2 je aku gelak2 kan deek. Haha. Oh, u know what. Even aku tak ada apa2 perasaan dekat kau masa form 3 dulu. Tiap kali kau tak datang sekolah or masa seni kau pergi masok bilik muzik ke, masa tuh aku akan terasa macam lain, it was like ‘ hmmmm… mana dye nh?’ I feel a bit down when you are not around. Seriously, I don’t know why I had those feeling. Lagi satu ada sekali tuh masa nak pergi rehat bertembung dengan kau and amira najwa.. and I was like…. A bit sentap. Hahahahahahaha. Really funny right! Aku pasti sangat sangat sangat aku tak ada apa2 perasaan dekat kau pun masa tuh. But xtau lah kenapa. Mungkin ada hikmah di sebalik semua yang berlaku tuh mungkin. J
Masuk form 4, kita berdua couple. We were like ‘An Unexpected Couple’ . hahahaha. But seriously ramai yang tanya aku “betul ke korang kapel??!!” agak sedih sebenarnya bila ditanya begitu. Huhu. Aku tahu la aku nh tak dikenali kat sekolah tuh, aku pendiam, tak pandai, tak baik hati, tak hot, tak lawa macam budak2 lain yang hot meletop at sekolah tuh. :’( aku sebenarnya selalu rasa aku tak layak untuk kapel dengan kau. Selalu sangat aku terasa hati. Terasa macam putus dengan kau. Aku kecik hati bila orang kata aku tak layak tak sesuai langsung untuk kau. Aku betul2 sedih. Kecewa sangat. Kadang2 aku terasa macam kau malu dengan aku, kadang2 terasa macam kau buat aku nih macam kekasih gelap kau je. Sedih sangat. Rasa macam disisihkan. Hurm.
Itu luahan hati aku semasa kapel dengan kau. Kau jangan risau lah aku dah buang jauh2 rasa yang tuh. Forget and forgive. Itu prinsip yang aku pegang dalam hidup aku. So, you don’t have to worry about it. Im fine. Just fine. J even relationship kita mungkin tak seindah kapel2 yang lain di mata semua orang. Tapi dalam hati aku tetap aku rasa moment2 antara kita lah yang paling bermakna dan indah. J meskipun ada luka di pengakhirannya, tapi aku rasa bersyukur sebab dapat kenal dengan kau. Segala pahit manis yang kau berikan itu la yang mengubah diri aku. Sama ada jadi lebih baik atau sebaliknya, biarlah hanya tuhan yang menentukan.
Boroy, terima kasih atas segala perhatian yang kau berikan. Terima kasih jugak sebab selalu lindungi aku. J aku tahu aku nih perangai macam budak kecik je, asyik nak kena jaga jer. Menyusahkan orang saja kan. Huhu. Tapi terima kasih boroy sebab xjemu untuk ada di sisi aku untuk menjaga dan melindungi aku. Ak bersyukur, berterima kasih dan terharu sangat sebab aku pernah jadi seseorang yang penting dalam hidup kau. Dan kalau sampai sekarang aku masih penting untuk kau, walaupun sikit, itu dah cukup bermakna untuk aku. Sebab daripada dulu aku selalu harap aku dapat jadi someone yang penting dalam hidup kau. Terima kasih sebab kasi aku rasa semua tuh. J
Boroy. Jangan pernah berjanji apa2 lagi dengan aku boleh tak. Sebab hati aku pernah terluka sangat dengan janji yang kau tak tepati dulu tuh. Sangat2 terluka sehinggakan aku benci dengan janji. Jadi boroy, berhentilah buat janji dengan aku. Cuma ni je request aku untuk kau. Boroy… Aku pernah kata dekat kau yang perasaan aku dekat kau sampai bila2. Aku mintak maaf, aku tarik balik apa yang aku kata tuh. Sebabnya, aku lupa bila2 masa ALLAH boleh ubah perasaan aku. Mungkin bila2 masa perasaan tu boleh hilang macam tuh je. Kita tak tahu kan. Semua tuh kuasa tuhan. Kita hanya merancang, ALLAH yang menentukan. Tapi, aku percaya segala apa yang terjadi tersembunyi hikmahnya yang mungkin kita tak nampak dan tak tahu. Kalau perasaan aku masih ada untuk kau 10 tahun akan datang, Alhamdulillah, maknanya ALLAH tuh nak jadikan aku seorang yang setia dalam cinta. Tapi kalau sebaliknya, aku redha. Mungkin ada seseorang yang lebih baik untuk aku dan untuk kau. Apa yang ALLAH dah aturkan untuk kita adalah yang terbaik untuk kita. Jadi boroy. Aku tak pernah menyesal mengenali kau. Sama ada kau persinggahan atau destinasi aku, kita serahkan pada tuhan. Hanya DIA yang tahu apa yang terbaik untuk kita kan. J
Jadi sekarang. Can you please stay at where you are and please don’t make any step more. Just don’t cross the friendship line please or don’t please don’t make me feel cant losing you again. I really hope you will always be happy with whoever be your partner. Aku tumpang bahagia untuk kau. Meskipun sejujurnya ada rasa sedih dan kecewa sikit. Tapi, aku akan sentiasa cuba untuk ikhlaskan hati aku melepaskan kau. I’ll try. Akan aku cuba untuk tutup pintu hati aku untuk kau. Biarlah hati ini hanya akan terbuka untuk ‘dia’ yang halal untukku suatu hari nanti. Doakan aku dapat jumpa pengganti kau k. Doakan aku bahagia. Doakan aku dapat hapuskan perasaan sayang melebihi kawan terhadap kau dari dalam hati aku ye. Doakan aku tak menangis lagi. Aku pun akan sentiasa doakan yang terbaik untuk kau, insyaALLAH. J aku minta maaf kalau selama ini aku tak dapat jadi yang terbaik untuk diri kau. Ada banyak lagi ciri2 yang kau idamkan tiada kat aku kann.. takpe lah, mungkin aku bukan orangnya. Semoga kau jumpa yang terbaik nanti ye.
Akhir kata, jagakan diri kau taw. Haha. ;) jangan lupakan aku. Jangan pernah lupakan aku. Cuma lupakan semua perkara yang aku pernah cakap dulu.  Alaaa, yang jiwang2 tuh. Hahaha. Btw, boroy. Satu nasihat, jangan kecewakan hati mana2 perempuan lagi taw! Nanti kau pulak yang kecewa. Haha. So beware! :p boroy, study elok2 ok. Banggakan ibu dan ayah kau. J  jadi anak soleh taw. Assalamualaikum. J
                            
                                                                                                                                         Salam asengko,

                                                                                                                            J  Antoma Kati Mio  J

Comments

Popular Posts