Nur Zawani Binti Abdul Kadir


Assalamualaikum. J
New life. New person. New heart.
Hahaha. I guess lah. Well, aku dalam pencarian nak carik nombor baru. Then, baru la betul2 new life.. ehh! New life aku supposed to be bila aku masuk belajar nanti lohh. Hehe. So, yang kali nh new life yg sementara. Hoho.

SAHABAT (1)

Kali nih aku nak cerita pasal semua kawan2 aku yang sentiasa ada at sisi aku. Seriously… most of them I told almost everything yang jadi dalam life aku. That’s means I do believe them. J
Firstly nak cerita about wani! Aku dengan wani rapat since form one. Tapi sebenarnya kitorang kawan dari sekolah rendah lagi. Daripada darjah satu! >.< so, aku dengan wani dah kawan 12 tahun dah. ^^ actually memori masa aku sekolah rendah aku dah tak ingat sangat dah.. tapi bila aku selak2 diary aku lama2, aku ada la ingat sikit2. And for sure nama wani ada dalam tuh.. hehe. Aku tak sure sejak bila kitorang da tak rapat.. rasanya masa darjah 4 kot. Coz masa tuh aku tukar kelas, masuk kelas first. Aku pulak jenis yg kawan dgn semua orang, kejap rehat dgn org tuh kejap dgn yg lain. Huhu. But, wani memang kawan yg baik. For me, she is perfect! Why? Because she can do a lot of thing better than me. Wani pandai masak, rajin, straight and clean. Haha. Straight and clean tuh sebab.. wani pandai melukis and kalau dye buat garisan selalu lurus jer, aku xpernah nak lurus, pky pembaris pun aku tetap garis senget. ==” hey2, bkn sbb ak stupid okay! Aku Cuma xsuke keje yg detail2 sgt nh, menyampah. Haha. Yang clean pulak sebab kerja dye selalu kemas cantik jer, tulisan dye pun camtuh.. jelesshhh~ wani selalu tolong aku. Walau camne mengada pun prangai aku, dye tetap tolong. Tapi kene dengar la dye membebel macam mak nenek. Hahaha. Oh ye! Dye sangat2 suka melatah. Aku xsuke sgt usik sbb aku kesian tgk. Hihi. Wani dye selalu merajuk, even aku takde kaitan pon, dyorg slalu suruh aku yang pujuk. Hoho. But its ok, aku syg dye. So ak tak kesah sangat. Hehe.

Aku dengan wani selalu berkongsi macam2 masalah. Dari masalah pelajaran sampai lah ke masalah family. So, susah senang kitorang selalu bersama. Kena marah sama2, kena rotan sama2, kena denda sama2, rehat sama2, gossip sama2. Kapel, putus dgn psgn masing2 pn kitorang share. Oh ye! Hari yang aku putus dgn ex ak tuh, aku terus call wani. Bajet gelak2 jer, tetiba aku terdiam then nangis. Even camne aku tahan perasaan pun tapi wani still tahu. I share everything with her. Kitorang selalu pasang impian bila kitorang dah besar nanti kitorang nak duduk serumah sama2. Wani masak, aku makan! Hahaha. Wani kahwin dulu pastuh baru aku kahwin. Hoho. Even wani sangat matang tapi budak nih selalu buat aku risau! Walau apa pun aku tetap kena jaga dye. Aku taknak sesapa pun lukakan hati dye dan rosakkan dye. Wani kawan baik aku dunia akhirat. InsyaALLAH kalau diizinkan tuhan, aku nak kawan dgn dye sampai bila2 pun. Walau apa ppun yang jadi, dye tetap kawan baik aku. Even kita bukan jenis kawan yang selalu bersayang2, tapi aku tahu kau sayangkan aku kan! Aku pun sayang gak kat kau. Hoho. Biar cara kita yang menunjukkan kasih sayang kita k. hahaha. J

Next post about my other friend pulak. ^^

Comments

Popular Posts