macam-macam



aku banyak baca blog2 orang kebelakangan nih. and seriously,, i was like.. "kenapa aku tak buat macam tuh?" "kenapa aku tak tulis camtuh jer" haha. then baru aku realized. Its my blog! buat apa nak ikut orang! hoho. lagi satu lagi satu... aku baca blog orang lain pendek2 aje, sampai kat blog aku.. pergh,, terharu kalau cikgu mail tengok aku tulis panjang2 nih. masa skolah kena tulis karangan taknak lak aku tulis panjang lebar cenggini. time at blog lak idea mencurah-curah.. hahah. :3 tapi na buat macam mana. aku nih kan jenis tak banyak cakap, so kat blog ni la tempat aku luahkan segala rasa yang aku pendam.. saaaayangg awak blog!! <3

Btw.... pasal gambar tuh. aku tak tahu lah nak kata ape.. aku just gomar lak baca benda tuh. hehehe. whatever lah amalia. aku tahu aku boleh buat! aku tahu aku lagi kuat dari apa yang orang fikirkan.. aku tahu aku bukan amalia yang kuat menangis macam dulu. dah lama kan air mata kau tak tumpah amalia, nampak tak betapa kuatnya kau hadapi semua nh. since kau start kan semua nh, kau kuatkan jugak hati kau. sebab kau tahu at the end kau yang akan kecewa. but, macam mana kecewa pun, kau dah janji dengan diri kau, 'AKU TAK AKAN MENANGIS SEBAB BOROYYOT LAGI!' did u remember that? 

Just think positive . forgive him , forget what he did and make a new life. aku serahkan cinta hati aku pada ALLAH. biarlah ALLAH yang pegang.. bila tiba masanya Ya ALLAH, KAU berikanlah kepada si dia lelaki yang meminta cintaku dariMU.. lepas nih aku akan terima lelaki yang memohon hatiku daripada ALLAH, mohon izin dan restu dari mak dan abah. so, lepas tuh kita kahwin laa. apa lagi. hehehe. :')

Sudah melalut tuh amalia. buat buat lah bertaubat. hihi. to all my friend, gudluck untk korang yang bakal ambik exam tuh.. gudluck pada yg dah dapat result tuh.. gudluck pada yang akan ambik SPM dan PMR tuhh.. walau apa pun keputusan yang kita dapat, ingatlah tuh semua atas hasil titik peluh kita selama nih. ingatlah jugak gagal sekali bukan  bererti gagal untuk selamanya. ingatlah segala yang berlaku itu ada terkandung hikmahnya.. hanya ALLAH yang MAHA ESA itu mengetahui.. ingatlah ini semua aturanNYA.. ingatlah jugak pada rukun iman yang keenam iaitu, BERIMAN KEPADA QADA DAN QADAR. ikhlaskan hati kita untuk menerima segala yang terjadi. orait guys! love u all. <3

Comments

Popular Posts