L.O.V.E


I want to say about LOVE.
Eeeeuuuww.. malu laaaah..... hahaha. *tutup muka*
Ajet macam orang tgah fall in love je kann... padahal always fail in love. hohoho~
But hello! love ni ada macam2 taww! haa. nh nak cerita nh. kyra , nad jangan nak gelak ehh! :p
Btw, love nh boleh untuk sesapa aje kann. ALLAH , keluarga , kawan2 , saudara n so on~
First of all, aku nak cerita sikit pasal apa yg aku baca tadi. 
Before tuh mintak maaf eh kalau ada salah fakta. >.<
Dalam Al-quran ada 8 jenis cinta. Antara yg aku paling ingat ialah Cinta Rahmah. Cinta Rahmah itu adalah cinta yang penuh kasih sayang, kelembutan, sedia berkorban dan melindungi. nice right! :) Orang yg memiliki cinta jenis rahmah ni,bagi dia yg penting ialah kebahagiaan org yg tercinta biarpun dia harus menderita. Ini termasuklah cinta ibu kpd anak. semua ibu at muka bumi nh sayangkan anaknya. haiwan pun taw sayang anak taw. huhu.
Now. love berdasarkan pandangan aku...
Some of my friend really suffer with love. to be honest me too.. to be cheated, to be lied, to be left, to be hurt. aku dah hadapi semua nh. and i guess all my friend know about this. thats why they keep telling me to stay away from him, they keep mad with him. they do this because they really care for me. AKU SAYANG KORANG! :*
But seriously... more than 2 years i'll trying to forget him but it such a waste. dye tetap ada dalam hati aku walaupun dye dah ada yang laen. i know.... stupid right. perasaan aku kat dye feel like forever. Dye selalu paham aku. Dye selalu tahu apa yg ada dalam hati aku, dye tahu apa yg aku pikirkan.  He like... can read my mind!! scary~ hoho. is it because im such an predictable person ?? or maybe he will be something or someone in my life? i just... i dont know.. 
Aku selalu mintak petunjuk kat Allah. aku tak tahu la nak kata macam mana. just, it always be him. i'm too scared to make solat istikharah. i dont know why.. maybe sebab xready lagi.. apa yang aku boleh buat sekarang ialah aku redha dengan semua yg ALLAH tentukan untuk aku. Aku xkan paksa diri aku lagi. coz forget is painful. too painful... aku cuma mampu berharap dan berdoa. kalau benar ada jodoh antara aku dgn dye, aku redha. kalu ALLAH tetapkan untuk hati aku beralih kpd yg lain, aku redha. Aku akan terima segala ketentuanNYA.. kerana hanya DIA yg tahu apa yg terbaik untuk hambanya.
Akan ku telan segala kepahitan ini kerana aku tahu KAU telah sediakan kemanisan di penghujungnya.Ya ALLAH, semoga cinta dalam hatiku hanyalah kepadaMU, semata-mata keranaMU . ameen. 

# after rain there is always a rainbow. 

Comments

Popular Posts